28 Eylül 2020 Pazartesi

Dünyayı Küçük Karabalıklar Kurtaracak






" Nedir kalan aklında o günlerden derseniz iki şey sayarım size.
Gönlünü çekinmeden açan samimi insanlardır ilki... Açlık, yokluk, cehalettir diğeri..."
Çok etkilendiğiniz kitapları anlatmakta zorlanır mısınız? Ben zorlanırım. O yüzden ben sustum aklımdaki Küçük Kara Balık konuştu. Önce Nesrin'e rastladı ambardan bozma tek göz odada. Daha ilk günden tükenmiş buldu. Sonra da umudunu kaybedişini gördü. Oysa onu kaleme alan Samed Behrengi daha küçücük bir çocukken bile pes etmemişti. İnanmıştı geleceğe. Okul bitmiş öğretmen olmuştu. Şimdi Öğretmen Behrengi  kendi çocuklarına da pes etmemeyi öğretiyordu. Olmuyor demedi.  Önce değiştirmek için fikir verdi. Olmadı. Kendi icat etti. Bir kağıt bir kalemdi alet edevatı. Ama o hiç pes etmedi. Küçük Kara Balık yaşananların hepsini biliyordu elbet. Onca zaman çeketinin cebinde gezmişti. Tabi bilecekti.
Öyle güzel öyle anlamlı bir kitaptı. Hikaye içine hikaye yerleştirilmiş. Her satır keyifli, anlamlı ve yer yer dokunaklı. Bazı cümleler çok hoşuma gitti. İki kere okuduğum yerler oldu. Sesli okudum, düşündüm. Kendi kendime konuştum. Öyle bir yer etti ki ben de 2020 favoriler listemde artık. Sadece biyografi severlere değil herkese tavsiye ederim. 👍
#alıntı
"Neyin içine doğmuşlarsa onu yaşayıp gidiyorlardı. Ötesini merak etmiyorlardı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Venedik Taciri

Venedikli Tüccar Antonio dostu Bassanio için Yahudi Tüccar Shylock 'dan borç alır. Bu borç karşılığında bir senet imzalanır....