17 Ağustos 2022 Çarşamba

Venedik Taciri


Venedikli Tüccar Antonio dostu Bassanio için Yahudi Tüccar Shylock 'dan borç alır. Bu borç karşılığında bir senet imzalanır. Eğer ödeyemez veya gecikirse karşılığında alacağı şey için can atar Shylock. Olaylar ve yan karakterler ile süslenen harika bir sahne vardır gözlerinizin önünde. Akıcı ve trajikomik bir sahne. Ben severek okudum. Bu kitap William Shakespeare 'dan okuduğum üçüncü eser. Tabii ki canım @okuyan_kadinlar_kulubu #birharfbirkitap etkinliğinde okudum. 
Alıntılar
"Onu yürekten sevmiyorsam, lanet olsun bana/ Akıllı mı akıllı, bilebildiğim kadarıyla;/ Güzel mi güzel, gözlerim beni aldatmıyorsa, /Sadık mı sadık, kanıtlarıyla ortada;/ İşte bunun için, o hep olduğu gibi/ Akıllı, güzel, sadık bir kadın olarak kalacak"
______
"Asılmak da evlenmek de kader kısmet işidir,"
______
"İşte mektup bu, bu kağıt sanki dostumun bedeni, / Ve açılmış bir yara her kelimesi, /Canı gidiyor her damla kanla"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Venedik Taciri

Venedikli Tüccar Antonio dostu Bassanio için Yahudi Tüccar Shylock 'dan borç alır. Bu borç karşılığında bir senet imzalanır....